Dieta indicelui glicemic

Dieta indicelui glicemic a fost creata de dr. David Jenkins, profesor la Universitatea din Toronto si are la baza viteza cu care organismul consuma alimentele pentru a obtine glucoza. Indicele glicemic poate lua valori de la 0 la 100, glucoza fiind punctul maxim de referinta.

 

Glucoza este sursa principala de energie a organismului.

Regimul bazat pe indicele glicemic este recomandat, de obicei, persoanelor care au diabet, tensiune arteriala si colesterol peste limita normala.

 

In curele de slabire, alimentele cu un indice glicemic scazut sunt traduse drept un raspuns progresiv al corpului, iar cele cu indicele ridicat inseamna un raspuns brutal.

 

Alimente cu indice glicemic scazut: legumele, fructele si lactatele fara grasime. Acestea dau senzatia de satietate, spre deosebire de cele cu un indice mare, dupa care vei simti foarte repede nevoia sa mananci din nou.

 

In prima parte a dietei este important diue retinut faptul ca dulcrile si cofeina sunt interzise, iar alimentele consumate trebuie sa aiba indicele glicemic sub 50.

 

Dupa primele 3 luni de regim se por adauga glucide cu un indice glicemic peste 50 – consumate obligatoriu numai cu legume.

 

Alimente cu indice glicemic mare: piure, paine alba, pepene rosu, bomboane, prajituri, cereale de porumb, popcorn, orez alb, cartofi prajiti, la cuptor si fierti, orez fiert, ciocolata, gogosi, pepene, dovleac, ananas, pizza, lasagna, chipsuri, stafide, bauturi carbogazoase.

 

Alimente cu indice glicemic mediu: cartofi fierti, miere, biscuiti digestivi, pizza, inghetata, bauturi acidulate, ananas, pepene galben, stafide, paine integrala,  orezul brun, sucul de rosii, morcovi si mere fara zahar, banana, struguri, ananas, suc de portocale fara zahar, prune caise confiate, cereale integrale.

 

Alimente cu indice glicemic mic:  avocado, caise, capsuni, cirese, mere, piersici, nectarine, alune, iaurt degresat, cirese, grapefruits, arpacas, fasole neagra, paste integrale, pere, mazare cu bobul mic, portocale, macaroane, morcovi, kiwi, banane, porumb, ardei gras, salata, fasole, mazare, ceapa, spanac, castraveti, broccoli, praz, rosii, soia, masline, ciocolata neagra.

 

De retinut!

In dieta indicelui glicemic sunt importante: consumul zilnic a 2 litri de apa, miscarea dar si masurarea  nivelului glicemiei.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*