Dieta incărcării glicemice

Dieta Incarcarii Glicemice are la baza controlul nivelului de zahar din sange. Incarcarea glicemica masoara efectul alimentelor mancate asupra nivelului glicemiei din sange.

 

Produsele de patiserie, dulciurile si fructele dulci (banane, curmale, etc) sunt bogate in zaharuri simple si au incarcare glicemica mare, ceea ce inseamna ca vor creste metabolismul  de energie disponibila imediat si, deci, mai multe sanse de a aparea poftele.

 

Spre deosebire de  alimentele cu incarcatura glicemica mare, cele cu incarcatura glicemica scazuta se digera lent, au un impact minor asupra nivelului glicemiei si furnizeaza organismului energie pentru o perioada mai lunga de timp.

 

Dieta cu incarcare glicemica include alimente care ajuta la incetinirea digestiei si scaderea glucozei din sange, pentru a elimina aparitia foamei intense (puternice) deseori asociata cu scaderea rapida a nivelului de glucoza.

 

De retinut ca in regimul cu incarcatura glicemica, proteinele slabe (carnuri degresate, branzeturi slabe, etc) sunt permise.

 

Daca vrei sa urmezi o astfel de dieta trebuie sa ai grija ca totalul meselor sa nu depaseasca incarcatura glicemica 80.

 

Clasificarea dietelor cu incarcare glicemica:

・ Dieta cu incarcare glicemica scazuta: <80/zi

・ Dieta cu incarcare glicemica medie: 81 – 119/zi

・ Dieta cu incarcare glicemica mare: >120/zi

 

Mod de repartizare incarcare glicemica pe mese:

・ Mic dejun: 10-15

・ Pranz: 15-20

・ Cina: 10-15

・ Gustari: 5-8/per gustare

 

Scaderea in greutate si reducerea riscului aparitiei unor anumite boli depinde de nivelul pe care zaharul il are in sange.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*