Dieta de trei zile

O dietă care a supravieţuit surprinzător testului timpului, “Dieta de 3 zile” datează din anul 1985 şi promite pierderea rapida în greutate, curăţarea organismului, scăderea colesterolului şi mai multă energie.
Cu toate acestea, in nicio carte de diete nu exista sustinere pentru aceasta “reactie metabolica unica”. Dieta de 3 zile este un plan rigid care trebuie urmat cu exactitate timp de 3 zile, urmat de o alimentatie normala pentru patru sau cinci zile inainte de a opta pentru reluarea planului dietei.Adeptilor acestei diete li se promite o pierdere in greutate de 4.5 kg in 3 zile, realist de altfel, acest lucru se poate realiza dar mai mult prin pierderea de lichide si nu de grasime. Pentru pierderea in greutate promisa nu sunt mentionate exercitiile fizice.

Alimente permise in cadrul dietei

“Dieta de 3 zile” contine un plan specific de alimente care trebuie urmat cu strictete. Portiile trebuie servite exact cum sunt specificate iar cei care tin aceasta dieta sunt avertizati sa nu manance mai mult decat indica dieta – altfel, kilogramele promise in cadrul dietei nu vor mai fi realizabile. De asemenea, ei nu trebuie sa manance sub limita admisa chiar daca nu le este foame. Planul extins al dietei nu mentioneaza si nici nu recomanda vreun exercitiu fizic.

Planul meselor din cadrul Dietei de 3 zile:

Ziua 1

Micul dejun

- cafea neagra sau ceai

- jumatate de grapefruit sau suc de grapefruit
- o felie de paine prajita cu o lingura de unt de arahide
Pranz
- jumatate de cupa de ton
- o felie de paine prajita
- cafea neagra sau ceai
Cina
- 85 de grame de carne slaba sau de pui
- o cupa de fasole verde
- o cupa de morcovi
- un mar
- o cupa de inghetata de vanilie
Ziua 2
Micul dejun

- cafea neagra sau ceai
- un ou
- o jumatate de banana
- o felie de paine prajita
Pranz
- o cupa branza telemea sau ton
- 8 biscuiti sarati
Cina
- doua bucati de carne de vita
- o cupa de broccoli sau varza
- jumatate de cupa de morcovi
- jumatate de cupa de banana
- jumatate de cupa de inghetata de vanilie
Ziua 3
Micul dejun

- cafea neagra sau ceai
- 5 biscuiti sarati
- 29 de grame de branza cheddar
- un mar
Pranz
- cafea neagra sau ceai
- un ou fiert
- o felie de paine prajita
Cina
- o cupa de ton
- o cupa de morcovi
- o cupa de conopida
- o felie de pepene galben
- jumatate de cupa de inghetata de vanilie

In plus fata de prescriptia alimentara stricta de zi cu zi, cei care tin dieta trebuie sa bea 4 cani de apa sau bauturi noncalorice zilnic.

Cum functioneaza dieta De o forta magica nespecificata, combinatia dintre alimentele indicate in acest plan ar trebui sa creeze o reactie unica metabolica si sa stimuleze arderea grasimilor. Fara un autor sau o carte, nu exista nicio documentatie sau explicatii privind modul in care combinatiile alimentelor incluse in planul “Dietei de 3 zile” ofera energie, ard grasimile, curata organismul si scad colesterolul.

Dupa cum sugereaza si numele, Dieta de 3 zile dureaza numai 3 zile desi se spune ca aceasta poate fi repetata la nesfarsit, atat timp cat alternati cu 4 zile de mancat normal (de pauza).

Ce spun nutritionistii despre aceasta dieta Singurul motiv pentru care “Dieta de 3 zile” provoaca pierderea in greutate se datoreaza faptului ca este atat de scazuta in calorii si nu din cauza combinatiilor alimentare sau reactiilor metabolice”.
“Planul de randament cu aproximativ 1.000 de calorii pe zi, are capacitatea de a incetini metabolismul astfel incat, atunci cand reveniti la alimentatia normala, sa va recapatati greutatea chiar mai repede.”
Moore adauga ca dieta “creeaza un cerc vicios de infometare in timpul restrictiv de trei zile si cel mai probabil mancatul in exces in zilele fara dieta.”

Dieta este atat de monotona, ca cei care o tin pot reveni cu bucurie la vechile obiceiuri alimentare.

Dieta de 3 zile nu este propice pentru a schimba obiceiurile alimentare sau incurajarea unui stil de viata sanatos, care sunt fundamentale pentru controlul greutatii”, spune ea.

Deoarece Dieta de 3 zile furnizeaza atat de putine glucide, este foarte probabil ca pierderea initiala in greutate sa fie de fapt pierderea apei, deoarece glucidele incurajeaza corpul sa retina apa. De indata ce nu mai tii dieta si te intorci la vechile obiceiuri alimentare si consumi cantitatea normala de glucide greutatea data de apa revine.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*