Dieta cu orez

Dieta cu orez lupta impotriva bolilor si te ajuta sa pierzi in greutate. Planul alimentar extins limiteaza serios alimente precum sarea, zaharul, grasimile, alimentele prelucrate si provoaca pierderea rapida in greutate.

Persoanelor care tin aceasta dieta li se promite o pierdere in greutate de 9-13 kilograme in prima luna, urmat de o scadere intre 1.1 -1.5 kilograme pe saptamana, in urmatoarele etape. Adaugand si exercitiile recomandate puteti pierde in greutate chiar mai mult. Solutia dietei cu orez are origini din anul 1939 in Programul dietei cu orez care avea ca scop tratarea obezitatii, a diabetului, bolilor de inima, hipertensiune si boli de rinichi.

Planul consta intr-un aport scazut de calorii, complex mare de glucide, continut scazut de sodiu, grasimi, zahar, proteine, dieta alimentelor intregi conceputa pentru detoxifiere si pentru a preveni bolile cronice. Planul include reducerea stresului prin eliberarea mintii, yoga si meditatie, de asemenea.
Dieta nu este recomandata persoanelor care au avut o rezectie a colonului sau afectarea functiilor rinichilor.

Alimente permise in cadrul Dietei cu Orez
Desi orezul este parte a planului, acesta este una dintre cele 30 de alimente disponibile la orice masa servita. Planul este permisiv cu tipurile de amidon din cerealele integrale, fasole cu continut scazut de sodiu, fructe, legume, lactate fara grasimi si sursele foarte slabe de proteine. “Consuma o dieta bogata in fibre din cereale integrale, fructe, legume si te vei simti plin si multumit”, spune Kitty Rosati, co-autorul cartii.

Planul Solutiei dietei cu orez are mai multe etape:
Etapa 1 – o saptamana
- o zi: dieta pe baza de orez (800 de calorii si 50 de mg de sodiu)
- 2 portii de amidon si 2 fructe la micul dejun, pranz si cina
- 6 zile: dieta lacto-vegetariana cu orez (1.000 de caloriipe zi si 300 mg de sodiu)
- Mic dejun: 1 portie de amidon, 1 fruct, 1 lactata fara grasimi
Etapa 2  – o saptamana
- o zi: dieta bazata pe orez
- 5 zile: dieta lacto-vegetariana cu orez
- o zi: dieta vegetariana plus orez (1.200 de calorii pe zi si 500 mg de sodiu)
Mic dejun:
2 portii de amidon si un fruct
Pranz:
3 portii de amidon, 3 legume si un fruct
Cina:
3 portii de amidon, 3 portii de proteine (sau 2 portii lactate), 3 legume si un fruct.
Etapa 3 – De mentinere
Se vor consuma aceleasi alimente ca in etapa 2, plus 200 de calorii pe saptamana, pana cand incepi sa pierzi in greutate.
- O zi: dieta pe baza de orez
- 4 zile: dieta lacto-vegetariana cu orez
- 2 zile: dieta vegetariana plus orez
Autorii cartii “Solutia Dietei cu orez” afirma ca dieta este prea scazuta in calciu si vitamina D si sugereaza multivitamine o data pe zi.
Cum functioneaza dieta
Dieta incepe cu 800 de calorii apoi creste treptat pana la final, etapa de mentinere permite 1.200 de calorii pe zi pentru restul vietii. Nutritionistii avertizeaza ca nivelul caloric foarte scazut al dietei mai jos de 1.200 pe zi ar trebui supravegheat de medic.
Initial, planul dietei sarac in sodiu a fost dezvoltat pentru pacientii cu boala de rinichi pentru a ajuta la scaderea tensiunii areteriale. Astazi, restrictiile de sodiu severe lucreaza pentru a declansa pierderi de apa.
Dieta permite doar 16 – 20 de grame de proteine zilnic, ceea ce inseamna mult mai putin decat recomandarea Referintei Aportului in Alimentatie, adica 46 – 56 de grame zilnic. Rosati respinge recomandarea nationala si sugereaza ca studiile au demonstrat sustinerea unui aport mai scazut de proteine​​.

Ce spun nutritionistii despre aceasta dieta
Aceasta dieta lucreaza cel mai bine intr-un mediu controlat, cu servicii de asistenta si supraveghere medicala. Cand vine vorba sa o tii la domiciliu se poate dovedi dificila. In plus, multe dintre produsele recomandate de dieta nu sunt disponibile pe scara larga si necesita comenzi speciale.
Dieta “are cateva componente bune, inclusiv exercitiile fizice, reducerea stresului, modificarea stilului de viata si pune accent pe alimentele integrale”, spune dieteticianul Jamieson-Petonic. “Ceea ce ma ingrijoreaza este atunci cand consumi mai putin de 1.200 de calorii pe zi, corpul tau crede ca este infometat si raspunde prin reducerea metabolismului bazic, care ar putea configura nedoritul sindrom yo-yo.”
Ceea ce inseamna ca un astfel de regim alimentar inflexibil si cu putine calorii este greu de tinut si  poate avea deficiente nutritionale. Este, de asemenea, o provocare atunci cand luati masa in oras sau participa la evenimente sociale. In plus, nutritionistii avertizeaza ca aceasta dieta ar putea duce la pierderea masei musculare din cauza aportului scazut de proteine.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*