Dieta bogată in fibre

Dieta bogată în fibre

Ce este Dieta bogata in fibre

Fibra este o substanta care se gaseste in peretii celulelor plantelor si este esentiala pentru a ne mentine sanatosi. O dieta bogata in fibre este una bogata in alimente fibroase si saraca in alimente care nu contin fibre deloc, cum ar fi carnea.

Alimentele fibroase au in mod natural un continut scazut de grasimi care te alimenteaza, astfel ca te vei simti mai plin cu mai putine calorii. Cele mai multe persoane consuma aproximativ 20 g de fibre pe zi, dar cantitatea ideala de fibre trebuie sa atinga 30 g – 40 g pe zi.

Cum functioneaza Dieta bogata in fibre

Cand fibrele sau furajele grosiere cum mai sunt numite uneori, trec prin intestinele noastre, ele absorb apa si fac mai usoara eliminarea deseurilor. Acest lucru ajuta organismul sa scape de toxine si sa pastreze in stare buna colonul.

De ce sunt bune fibrele

O dieta bogata in fibre te ajuta, mai ales, daca suferi de constipatie sau de alte probleme intestinale. Dar este de asemenea buna pentru prevenirea bolilor de inima, cancer de san si de colon.
In general, alimentele care sunt bogate in fibre au un continut scazut in grasimi si ridicat in vitamine, minerale si alti nutrienti.

Dezavantajele acestei diete

La debut, dieta bazata pe consumul de fibre te va face sa te simti umflat si chiar constipat. De aceea, pentru a evita aceste neplaceri este important sa maresti numarul de fibre treptat. Incepe prin schimbarea painii albe cu cea bruna, apoi introdu fulgii de porumb si graul maruntit in dieta.

Ce trebuie sa eviti in cadrul dietei

Evita consumul de cantitati mari de carne deoarece aceasta nu contine deloc fibre. In schimb, incearca sa mananci alimente bogate in fibre naturale, cum ar fi fructele si legumele, nucile, semintele si leguminoasele.
Cand vine vorba de alimente pe baza de cereale, cum ar fi painea, pastele fainoase si cereale de la micul dejun, cantitatea de fibre depinde de cat de mult a fost indepartat stratul exterior al cerealelor.

In general, cu cat alimentul este mai procesat cu atat continutul de fibre se va diminua. Acesta este motivul pentru care ar trebui sa alegi painea si orezul brun si nu alb. Pastele din faina integrala sunt mai bune decat cele din faina alba si atunci cand cumperi cereale, cauta-le doar pe cele pe a caror eticheta este mentionat “integrale”.

Alimente permise in cadrul dietei

Fibrele se gasesc intr-un numar foarte mare de alimente naturale, cum ar fi fructe, legume, nuci, seminte si leguminoase astfel oricare dintre acestea iti vor face bine. Cartofii copti in coaja si fasolea gatita sunt excelente surse de fibre, de asemenea.

Mostra de Dieta bogata in fibre
Mic dejun: cereale integrale, lapte semi-degresat
Pranz: Cartofi copti in coaja cu fasole
Cina: Un bol de linte cu orez brun, salata de ardei, rosii si alte legume crude.
Gustare: Fructe si legume

O carte numita “Planul F” de Audrey Eyton a fost bestseller inca de la publicare in 1982 si este populara si astazi. Este un plan alimentar de control al caloriilor, bogat in fibre si sarac in grasimi.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*