Home » Alimentatie, Substante » Funcţiile mineralelor

Funcţiile mineralelor

Funcţiile mineralelor

 

Asa cum organismul tău are nevoie de vitamine, tot aşa are nevoie şi de minerale pentru o creştere armonioasă şi sănătoasă.
Exista doua tipuri de minerale in alimente: macrominerale si minerale.
Macromineralele sunt minerale de care organismul tau are nevoie in cantitati mai mari.
Macromineralele, functiile acestora si sursele de unde le putem obtine:

Calciu

- necesar pentru oase si dinti

- ajuta sistemul nervos si functiile muschilor

Surse: produse lactate: lapte, branza, iaurt, conserve de somon, legume cu frunze verzi (varza chinezeasca), frunze de mustar, broccoli, napi, alimente bogate in calciu – de la suc de portocale la cereale si biscuiti.

Clorura

- necesar pentru pastrarea rezervelor de apa in diferite parti ale corpului.

Surse: sare, branza, carne de oaie si porc, masline, telina, rosii, salata verde, secara.

Magneziu

- necesar pentru oase si dinti

- ajuta sistemul nervos si functiile muschilor

Surse: legume cu frunze verzi, nuci, fructe de mare, cereale din tarate, produse lactate: lapte, branza, iaurt

Fosfor

- necesar pentru oase si dinti

- necesar la stocarea energiei din alimente

Surse:

- produse lactate: lapte, branza, iaurt, carne rosie (carne de vita, porc, miel), pasari de curte, peste, oua, nuci, mazare.

Potasiu

- ajuta sistemul nervos si functiile muschilor

- necesar in pastrarea cantitatilor potrivite de apa in diferite parti din organism.

Surse: banane, legume, rosii, broccoli, cartofi cu coaja, fructe uscate, legume cu frunze verzi ca spanacul, napi, varza verde.

Sodiu

- ajuta sistemul nervos si functiile muschilor

- necesar in pastrarea cantitatilor potrivite de apa in diferite parti din organism.

Surse: sare, lapte si branza, sfecla, telina, masline verzi, carne de oaie si porc.
Mineralele: Corpul tau are nevoie de aceste minerale in cantitati mici. Iata functiile acestora si sursele de unde le putem obtine:

Cupru

- ajuta la protejarea celulelor de la deteriorare

- necesare pentru oase si pentru fabricarea globulelor rosii

Surse: scoici, ciocolata, ciuperci, nuci, fasole, cereale integrale

Fluoruri

- necesare pentru oase si dinti

Surse: peste de apa sarata, ceai, apa cu fluor (apa care a avut fluor adaugat).

Iod

- necesar in buna functionare a glandei tiroide; antiradioactiv

Surse: fructe de mare, sare iodata (sare, care a avut iod adaugat), apa potabila (in regiuni cu sol bogat in iod, care sunt de obicei aproape de ocean).

Seleniu

- ajuta la protejarea celulelor de la deteriorare

- ajuta la buna functionare a glandei tiroide

Surse: nuci braziliene, peste si scoici, carne rosie, oua, carne de pui, specialitati de paine imbunatatite, germeni de grau.

Zinc

- necesar pentru o piele sanatoasa

- necesar pentru vindecarea ranilor, cum ar fi taieturile

- ajuta corpul sa lupte impotriva bolilor si infectiilor („dezinfectant” natural).

Surse: carne rosie (carne de porc, de oaie si de miel), legume.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*